"Plague Inc." bije rekordy popularności

  • Dodał: Karol Truszkowski
  • Data publikacji: 29.01.2020, 12:00

Jednym z tematów nr 1 w ostatnim czasie jest problem koronawirusa z Wuhan. Internauci w swoich dyskusjach często nawiązują do gry komputerowej Plague Inc., gdzie celem jest unicestwienie ludzkości poprzez szerzenie epidemii. Sam tytuł bije rekordy popularności, natomiast twórcy apelują o zachowanie rozwagi, jeśli chodzi o dobieranie źródła wiedzy o koronawirusie.

 

Ostatnie doniesienia nt. koronawirusa 2019-nCoV wskazują, że zaraza dotarła m.in. do Niemiec, Japonii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Z podejrzeniem zakażenia do szpitala w Łodzi trafiła jedna osoba narodowości amerykańskiej, jednak lekarze mówią, iż istnieje małe prawdopodobieństwo, że chodzi o chorobę z Wuhan. Do tej pory nie stwierdzono zgonów poza Chinami. Tymczasem kolejne linie lotnicze zawieszają swoje połączenia do Państwa Środka. Na taki krok zdecydowały się m.in. British Airways i United Airways. W związku z postępowaniem choroby Międzynarodowa Federacja Narciarska odwołała zawody alpejskiego Pucharu Świata mężczyzn, które miały odbyć się 15 lutego w chińskiej miejscowości Yanqing.

 

W obliczu tej sytuacji w Internecie trwają dyskusje, które często nawiązują do strategicznej gry komputerowej Plague Inc. wydanej przez studio Ndemic Creations w 2012 roku. Motyw zarazy możemy często znaleźć w wytworach popkultury, np. powstało mnóstwo filmów o zombie. Jednak najczęściej można uznać je za zwyczajne bajki, fantazję bez oparcia w rzeczywistości, natomiast ww. gra traktuje temat na poważnie i obecnie przeżywa okres rekordowej popularności. Świadczą o tym przede wszystkim przeciążenie oficjalnej strony internetowej twórców, a także bardzo wysokie wyniki sprzedaży tytułu na platformie Steam. BBC donosi, że Plague Inc. to obecnie bestseller na rynku gier mobilnych w Chinach.

 

W związku z tą sytuacją studio wydało oficjalne oświadczenie za pośrednictwem Twittera, w którym przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na drugi akapit:

 

- Plague Inc. jest dostępne od ośmiu lat i za każdym razem, kiedy są większe skale zachorowań, widzimy wzmożony ruch graczy, jako ludzi, którzy szukają więcej informacji na temat tego, jak rozprzestrzenia się choroba i chcą zrozumieć przypadki epidemii. Grę zaprojektowaliśmy tak, aby była realistyczna i zawierała wiele informacji, jednak nie propagując przy tym żadnych poważnych zagrożeń z rzeczywistego świata. Zostało to zauważone przez CDC i inne wiodące organizacje medyczne na całym świecie.

 

Pamiętaj jednak, że Plague Inc. to gra - nie symulacja naukowa, a obecna epidemia koronawirusa to jak najbardziej rzeczywista sytuacja, która dotyka ogromną liczbę ludzi. Zawsze zalecamy, aby gracze poszukiwali informacji bezpośrednio od lokalnych i międzynarodowych organów związanych ze zdrowiem.

Celem osoby grającej w Plague Inc. jest wybicie populacji ziemskiej poprzez rozprzestrzenianie wirusa. Na początku ma do swojej dyspozycji jeden patogen, który infekuje jedną osobę. W miarę upływu czasu rośnie liczba zachorowań na świecie, gracz może tworzyć mutacje choroby, natomiast zespoły ekspertów prowadzą badania mające na celu powstrzymanie epidemii.

 

Karol Truszkowski – Poinformowani.pl

Karol Truszkowski

Miłośnik geografii, historii XX wieku, ciężkiej muzyki i japońskiej popkultury. Absolwent Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.