"Plague Inc." bije rekordy popularności
BadoGames

"Plague Inc." bije rekordy popularności

  • Dodał: Karol Truszkowski
  • Data publikacji: 29.01.2020, 12:00

Jednym z tematów nr 1 w ostatnim czasie jest problem koronawirusa z Wuhan. Internauci w swoich dyskusjach często nawiązują do gry komputerowej Plague Inc., gdzie celem jest unicestwienie ludzkości poprzez szerzenie epidemii. Sam tytuł bije rekordy popularności, natomiast twórcy apelują o zachowanie rozwagi, jeśli chodzi o dobieranie źródła wiedzy o koronawirusie.

 

Ostatnie doniesienia nt. koronawirusa 2019-nCoV wskazują, że zaraza dotarła m.in. do Niemiec, Japonii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Z podejrzeniem zakażenia do szpitala w Łodzi trafiła jedna osoba narodowości amerykańskiej, jednak lekarze mówią, iż istnieje małe prawdopodobieństwo, że chodzi o chorobę z Wuhan. Do tej pory nie stwierdzono zgonów poza Chinami. Tymczasem kolejne linie lotnicze zawieszają swoje połączenia do Państwa Środka. Na taki krok zdecydowały się m.in. British Airways i United Airways. W związku z postępowaniem choroby Międzynarodowa Federacja Narciarska odwołała zawody alpejskiego Pucharu Świata mężczyzn, które miały odbyć się 15 lutego w chińskiej miejscowości Yanqing.

 

W obliczu tej sytuacji w Internecie trwają dyskusje, które często nawiązują do strategicznej gry komputerowej Plague Inc. wydanej przez studio Ndemic Creations w 2012 roku. Motyw zarazy możemy często znaleźć w wytworach popkultury, np. powstało mnóstwo filmów o zombie. Jednak najczęściej można uznać je za zwyczajne bajki, fantazję bez oparcia w rzeczywistości, natomiast ww. gra traktuje temat na poważnie i obecnie przeżywa okres rekordowej popularności. Świadczą o tym przede wszystkim przeciążenie oficjalnej strony internetowej twórców, a także bardzo wysokie wyniki sprzedaży tytułu na platformie Steam. BBC donosi, że Plague Inc. to obecnie bestseller na rynku gier mobilnych w Chinach.

 

W związku z tą sytuacją studio wydało oficjalne oświadczenie za pośrednictwem Twittera, w którym przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na drugi akapit:

 

- Plague Inc. jest dostępne od ośmiu lat i za każdym razem, kiedy są większe skale zachorowań, widzimy wzmożony ruch graczy, jako ludzi, którzy szukają więcej informacji na temat tego, jak rozprzestrzenia się choroba i chcą zrozumieć przypadki epidemii. Grę zaprojektowaliśmy tak, aby była realistyczna i zawierała wiele informacji, jednak nie propagując przy tym żadnych poważnych zagrożeń z rzeczywistego świata. Zostało to zauważone przez CDC i inne wiodące organizacje medyczne na całym świecie.

 

Pamiętaj jednak, że Plague Inc. to gra - nie symulacja naukowa, a obecna epidemia koronawirusa to jak najbardziej rzeczywista sytuacja, która dotyka ogromną liczbę ludzi. Zawsze zalecamy, aby gracze poszukiwali informacji bezpośrednio od lokalnych i międzynarodowych organów związanych ze zdrowiem.

Celem osoby grającej w Plague Inc. jest wybicie populacji ziemskiej poprzez rozprzestrzenianie wirusa. Na początku ma do swojej dyspozycji jeden patogen, który infekuje jedną osobę. W miarę upływu czasu rośnie liczba zachorowań na świecie, gracz może tworzyć mutacje choroby, natomiast zespoły ekspertów prowadzą badania mające na celu powstrzymanie epidemii.

 

Karol Truszkowski

Miłośnik geografii, historii XX wieku, ciężkiej muzyki i japońskiej popkultury. Absolwent Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.