"Rzeczpospolita" o stratach finansowych Trójki
Adrian Grycuk

"Rzeczpospolita" o stratach finansowych Trójki

  • Dodał: Karol Truszkowski
  • Data publikacji: 07.09.2020, 13:43

Gazeta "Rz" dotarła do nieoficjalnych szacunków osób związanych z marketingiem Polskiego Radia SA. Od końca maja, czyli momentu, w którym wybuchł skandal związany z notowaniem LP3 i piosenką Twój ból jest lepszy niż mój, wpływy instytucji mogły maleć o ok. 6 mln PLN miesięcznie.

 

- Trójka była od dawna koniem pociągowym reklamy Polskiego Radia. Dlatego taka wizerunkowa katastrofa jak z Kazikiem czy nagłym wyrzuceniem Kuby Strzyczkowskiego [ówczesnego dyrektora Trójki - przyp. red.] topi finansowo całe radio. Gdyby nie dotacja Skarbu Państwa, radio poszłoby na dno - przekazała "Rz" osoba związana z marketingiem Polskiego Radia.

 

Dziennik twierdzi też, że kryzys wpływa na udział w rynku/słuchalność:

 

- Ta od lat spada dla wszystkich anten publicznego radia. Tyle że od przejęcia PR przez obóz dobrej zmiany dynamika spadków rośnie. Słuchalność Trójki w 2011 r. wynosiła nieco ponad 8 proc., w 2015 zmniejszyła się do niespełna 8 proc., ale już w 2020 wynosiła tylko nieco ponad 4 proc. Czyli przez pięć lat pracy prezesów wskazanych przez PiS spadła o niemal połowę.

 

Szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański nie widzi związku między polityką prezes PR Agnieszki Kamińskiej a wynikami finansowymi.

 

- Dziennikarze wyliczają jednak, że od 2015 r. zespół został wymieniony w co najmniej 35 proc. Zarzucają też prezes Kamińskiej działania cenzorskie. W ciągu ostatniego roku Trójka miała czterech szefów. To nie dyrekcja robi program, słuchacze nie interesują się dyrekcją - uznał szef RMN.

Karol Truszkowski

Miłośnik geografii, historii XX wieku, ciężkiej muzyki i japońskiej popkultury. Absolwent Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.