Gra inspirowana obrazami Zdzisława Beksińskiego
https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Untitled_painting_by_Zdzislaw_Beksinski_1984.jpg

Gra inspirowana obrazami Zdzisława Beksińskiego

  • Dodał: Marta Wolf
  • Data publikacji: 07.01.2021, 16:04

W grze “Layers of Fear” chodzi o kwestię oddania się pracy. “Observer” opowiada o granicach człowieczeństwa. “Blair Witch Project” porusza problem zespołu stresu pourazowego weteranów wojennych. Co tym razem przygotowali dla nas twórcy z krakowskiego studia Bloober Team w najnowszej produkcji “The Medium”?  Przekonamy się o tym już 

28 stycznia! 

 

Gracz wciela się w postać Marianny, która jako tytułowe medium obdarzone paranormalnymi zdolnościami, doświadcza wizji związanych ze śmiercią dziecka. Postanawia przeprowadzić śledztwo na własną rękę. W śledztwie zarówno pomoże, jak i przeszkodzi możliwość zaglądania do świata duchów. Akcja rozgrywa się się w postkomunistycznym hotelu “Niwa” w Krakowie w latach 90. XX wieku. Inspiracją dla twórców był budynek “Cracovia” zbudowany w latach 60. według projektu Witolda Cęckiewicza. Obiekt od pięciu lat jest częścią Muzeum Narodowego i miejscem prezentacji wystaw. W grze widocznie są charakterystyczne, obłożone kafelkami kolumny w lobby budynku. 

 

 

 

 

“Medium” nie będzie tradycyjną grą TPP, czyli z widokiem zza pleców postaci. Zdecydowano się na predefiniowane kąty kamery. Pokazanie akcji w ten sposób daje dużo bardziej filmowe doświadczenie. Jedną z większych atrakcji jest system dwóch światów, po którym przemieszczamy się równocześnie. Działania w jednym, wpływają na drugi.  

 

Gra imponuje na każdej płaszczyźnie, również nazwiskami, jakie stoją za produkcją. W polskiej wersji usłyszymy Weronikę Rosati i Marcina Dorocińskiego, a w angielskim dubbingu swojego głosu użyczył m.in. Troy Baker. Inspiracją są prace Zdzisława Beksińskiego, który słynął z niepokojących, dystopijnych obrazów nasyconych destrukcją i przerażającymi wizjami. Kompozytorzy Arkadiusz Reikowski i Akira Yamaoka używając syntezatorów i dźwięków analogowych, mieli za zadanie ułożyć odpowiednio płaszczyznę fizyczną i duchową. Zapewne walory estetyczne i warstwa fabularna dostarczą odbiorcy moc doznań. 

 

Już wkrótce będziemy mogli podziwiać japońsko-polską współpracę tylko na Xbox Series X|S i PC. Od razu trafi do abonamentu Xbox Game Pass.