Otwarcie zaprojektowanego przez artystę supermarketu
Saturated/You Tube Screenshot

Otwarcie zaprojektowanego przez artystę supermarketu

  • Dodał: Marta Wolf
  • Data publikacji: 19.04.2021, 15:58

W tym tygodniu Muzeum Designu w Londynie ponownie otworzy swój sklep, w którym będzie sprzedawać produkty w opakowaniach zaprojektowanych przez początkujących artystów. Cel to uświadomienie, że kreatywność jest tak samo ważna, jak cotygodniowe zakupy.

 

Sklep będzie otwarty tylko przez pięć dni. Na jego półki trafią „niezbędne” produkty, w tym papier toaletowy, torebki herbaty czy płyn do mycia naczyń, a ceny nie będą wcale odbiegać od tych rynkowych. Dochody ze sprzedaży stacjonarnej i online zostaną przekazane na nowo powstający fundusz dla projektantów i artystów. Muzeum spodziewa się dużego zainteresowania. 

 

Główną prowodyrką przedsięwzięcia jest Camille Walala, która zaprojektowała tymczasowy sklep w żywych kolorach i odważnych wzorach. Inspiracją dla niej były supermarkety z lat 80. Jak mówi kobieta:

 

- Supermarket to wspaniały sposób, aby nie tylko wesprzeć Muzeum Designu, ale także zwrócić uwagę na 10 genialnych młodych artystów, którzy dzięki temu projektowi mają nową platformę dla swojej pracy. 

 

Niezwykła instalacja to okazja do zastanowienia się, co kupujemy, kto na tym zyskuje i co uważamy za niezbędne. To fantastyczny pomysł na przekazanie pierwiastka kultury, której tak bardzo nam wszystkim brakuje.

 

Źródło: The Guardian